Albistea entzun

Donostiako 70. Zinemaldia. Sail Ofiziala. KRITIKA

Loratze baten zehaztasuna

Andoni Imaz -

2022ko irailak 22

'La consagración de la primavera'

Zuzendaria: Fernando Franco. Aktoreak: Valeria Sorolla, Telmo Irureta, Emma Suarez. Herrialdeak: Espainia, Euskal Herria. Iraupena: 110 minutu.

Begirada bakoitzak, aurpegiko keinu eta mugimendu bakoitzak erakusten du Lauraren (Valeria Sorolla) eta festa giroan bere inguruan ibiltzen diren mutilen arteko tarte zuhurra. «Lotsatia naiz», esaten dienean, ikusleak sumatzen du zer beldur, zalantza eta desio egon daitezkeen horren azpian. Madrilen unibertsitate ikasketak hasten dituenean hasiko da horietan guztietan arreta ipintzen, bere tokia aurkitzen.

Laurak eta Davidek (Telmo Irureta), garuneko paralisia duen gazte batek, kasualitatez —zauri baten harira— topo egiten dutenean, filma hautsi egiten da: Daviden aurreneko planoak dira gainontzean Laurak betetzen dituen plano guztien kontraplano bakarrak. Alegia, kamera batetik bestera —dotore— mugitu arren, plano guzti-guztiek aurkitzen dute protagonistaren gorputza uneren batean, orduan izan ezik.

Fernando Francok zehatz planifikatu du filma, eta estilo bereizgarri batekin lotu ditu protagonista eta haren inguruko elementuak, mugimenduen eta fokuratzearen bidez. Adierazgarria da nola irudirik gabe —beltzean— eman dituen Laurak narrazioko erabaki nagusiak hartzen dituen uneak. Soilik beharrezko informazioa emanda, gidoi biribil bat sortu dute —esan liteke biribilegia dela? Elkarrizketa batzuen zehaztasuna harrigarria da—.

Egon zitekeen tarte luzeago bat pertsonaien desiretan sakontzeko, baina Francok irudien eta keinuen esku uzten du hori erabat. Ez dago nabarmenkeriarik, ezta alferrikako unerik ere, eta bukatu behar duen une zehatzean bukatzen da. Sorollak gaitasun handia du izaera konplexu bat adierazteko keinuen bidez, eta Iruretak trebezia handia umorerako; bete-betean asmatzen du erantzun bakoitzarekin.

Bazterreko gaiak eta barne zalantzak krudelkeriaz lantzeko joera orokortu samartua dagoen garaiotan, estimatzekoa da Francoren zinemak humanismora egin izana.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Anari Alberdi. ©JABOGA MANTEROLA / FOKU

Prosaz haragoko udazken bat

Iñigo Astiz

Anari Alberdiren liburua da udazkeneko literatur nobedaderik deigarrienetako bat, baina Agirreren, Epaltzaren eta Ibarzabalen nobelak, Zalduaren ipuinak eta komiki esanguratsuak ere badira tartean
 ©ANDONI CANELLADA / FOKU

«Oraindik ez naiz igandeko zurrunbilotik guztiz atera»

Miren Mujika Telleria

Joanes Illarregi izan zen nagusi Bertsolari Txapelketa Nagusiko bigarren kanporaketan. Eta, hain zuzen ere, garaipen horrek berak eman dio finalaurrekoetarako aukera.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...

Izan BERRIAlaguna

Irakurleen babesa ezinbestekoa da kazetaritza independente eta konprometitua egiten jarraitzeko.