Albistea entzun

‘El Hoyo’ eta ‘La trinchera infinita’, Oscarretarako bidean

Ingelesez besteko filmen atalean Espainia ordezkatzeko hiru hautagaien artean daude bi euskal ekoizpenak.

'El Hoyo' filmeko fotograma bat
'El Hoyo' filmeko fotograma bat Tamaina handiagoan ikusi

Aitor Biain -

2020ko urriak 6

Oliver Laxeren O que arde filmarekin batera lehiatuko dira El Hoyo eta La trinchera infinita, Oscar sarietan ingelesez besteko filmen atalean Espainia ordezkatzeko. Hala jakinarazi du Espainiako Zinema Akademiak gaur, Madrilen. Orotara, iazko urriaren 1etik aurtengo abenduaren 31ra estreinatu diren edo estreinatzeko bidean diren 58 filmen artean hautatu dituzte: hau da, iaz baino 22 lan gehiago aurkeztu dira lehen aukeraketara aurten. Izan ere, pandemiak atzeratu egin du Oscarretarako bidea, eta, beraz, jakinarazpena atzeratzeaz gain –abuztuan beharko luke–, filmen estreinaldi epea ere luzatzea ekarri du horrek. 

Aurrez ere sari ugari jasoak dira bi euskal ekoizpenak. Galder Gaztelu-Urrutiaren opera prima-k, esaterako, efektu berezirik onenen Goya saria lortu zuen. Sitgsko Zinemaldian (Katalunia) filmik onenaren saria ere jaso zuen, eta baita Torontoko Zinemaldiko Midnight Madness saileko publikoaren saria ere.

Filmak arrakasta handia izan zuen Netflix plataforman ere: ikusle gehien dituzten filmen zerrendako lehen postura iritsi zen munduko herrialde gehienetan, tartean AEBak. Pelikula distopikoa da, zientzia fikziozkoa, eta gizartearen parabola bat du oinarrian. Aktoreen artean, Zorion Egileor, Ivan Massague eta Antonia San Juan daude.

Aitor Arregiren, Jon Garañoren eta Jose Mari Goenagaren La trinchera infinita-k berriz, bi Goya sari eskuratu zituen: soinu onenarena eta emakumezko aktore onenarena. Donostiako Zinemaldian aurkeztu zuten Moriartikoek pelikula, eta, gidoi onenaren saria eta zuzendari onenarena ez ezik, Irizar eta Feroz sariak eta Fipresci saria ere jaso zituen filmak. Aurtengo zinemaldian, bestalde, EZAE Euskadiko Zinema Aretoen Elkartearen VI. saria eman zioten. 

36ko gerrako istorio bat kontatzen du filmak, egiazko hainbat kasutan oinarrituta: faxisten kolpearen biharamunean errepresalien beldur etxean ezkutatu eta 33 urtetik gorako itxialdia bizi izan zuen bikote baten istorioa. Belen Cuesta eta Antonio de la Torre aktoreak dira protagonistak

Ez da lehen aldia zuzendari hirukoaren film bat Oscarretarako bidean dela: 2015ean, euskal zinemagintzari ateak ireki zizkion Loreak filmak, eta 2018an Espainia ordezkatzeko hiru hautagaien artean izan zen Handia filma. Lehiatik kanpo geratu ziren biak ala biak, ordea. 

Azaroaren 3an jakinaraziko dute zer lanek ordezkatuko duen Espainia. Horren ondoren, halere, AEBetako zinema akademiaren galbahea pasatu beharko du filmak saria eskuratzeko hautagaien artean egoteko. Oscar sariak otsailaren 28an ziren banatzekoak Los Angelesen, baina, pandemiaren eraginez, apirilaren 25era atzeratzea erabaki zuten. 

 

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Josu Okiñenak (eskuinetik laugarrena) hainbat egileren oinordekoen, Bingen Zupiria Kultura sailburuaren eta beste hainbat eragileren ondoan aurkeztu zuen atzo OndarE Oficina. ©GORKA RUBIO / FOKU

Musika altxorrak gizarteratzeko egitasmo «zirkularra», abian

Amagoia Gurrutxaga Uranga

OndarE Oficina proiektuak hogeitik gora konposizioren edizio kritikoak eta disko bat argitaratu ditu dagoeneko. Josu Okiñena pianista eta ikerlaria da egitasmoaren sortzailea

Sail Ofizialean hiru emakumezko zuzendari baino ez ziren lehiatu jaialdiaren lehen urteetan: Julia Solntseva, Tatiana Lioznova eta Judit Elek. ©JAGOBA MANTEROLA / FOKU

Lehen urteei ertzetatik begira

Ainhoa Sarasola

Donostiako Zinemaldiaren 1953tik 1970erako 30 argazki ikusgai daude Tabakaleran. Generoari, klaseari eta politikari lotutako «tentsioen» isla diren irudiak hautatu dituzte

 ©MONIKA DEL VALLE / @FOKU

Neonezko solasaldiak

Amaia Igartua Aristondo

Lucio Fontanaren eskultura bat eskuratu du Guggenheimek, eta hiru urtez izango du ikusgai. 100 metro neon hodiz osatuta dago artelana

Kukai dantza taldearen <em>Biziminak</em> filma ikusi ahal izango da Loraldian, besteak beste. Irudian, ikus-entzunezkoaren fotograma bat. ©LORALDIA FESTIBALA

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan zaitez BERRIAlaguna

BERRIAlagunei esker eskaintzen dugu balioz osatutako informazioa. Egizu ekarpena gure eginkizunarekin segi dezagun.

Izan zaitez BERRIAlaguna