Albistea entzun

Enpresak

Renault inputatu dute Frantzian, diesel motorrak manipulatzeagatik

Frantziako konpainiak 20 milioi euroko fidantza jarri behar du, horietako hemezortzi isunak eta beste kalte batzuen balizko ordainketa gisa

Renault modelo batzuk, kontzesionario batean.
Renault modelo batzuk, kontzesionario batean. STEPHANIE LECOCQ / EFE Tamaina handiagoan ikusi

Xabier Martin -

2021eko ekainak 8

Volkswagenen dieselgate auziak piztu zuen susmoa duela urte batzuk auto ekoizle guztiei begira, eta, orain, eskandalu horren anaia txikia izan daitekeena urrats handia egiten hasi da Frantzian. Frantziako justizia Renault konpainia ikertzen ari da 2017. urtetik, hain zuzen, diesel motorretan iruzur egin duelakoan isuri kutsakorrak neurtzeko sisteman. Bada, gaur, Renaultek berak jakinarazi du inputatu egin dutela, gardentasun itxura helarazteko saio batean. Auto konpainiak ezagutarazi du hogei milioi euroko fidantza jartzera derrigortu dutela, eta jaso ditzakeen isunak pagatzeko liratekeela horietako hemezortzi milioi.

Baina Frantzian lehertu den eskandaluaren kopuruak handiagoak izan daitezkeela pentsatzeko arrazoiak badira, justiziak hartutako neurriak kontuan hartuta. Hogei milioiko fidantza horrez gain, 60 milioi euroko banku bermea ere ematera derrigortu dute Renault, bezeroei balizko kalte ordainak pagatu ahal izateko. Konpainiak, berriz, errugabe dela azpimarratu du, eta ez duela inolako araurik urratu. Bere gasolio motorretan isurien kontrolean iruzur egiteko mekanismorik ez dagoela esan du argi, lerro artean Volkswagenen auziari erreparatuta, betiere. "Renaultek beti errespetatu du Frantziako eta Europako araudia", esan du ohar batean.

Frantziako Gobernuak zenbait ikerketa abiarazi zituen 2015. urtean, Alemaniako dieselgate auziaren itzalean, auto ekoizleak kutsadura araudia errespetatzen ari ote ziren finkatzeko. Segolene Royalen Ekologia Ministerioak irregulartasun batzuk atzeman zituen Renaulten zenbait modelotan. Teknikoek ikusi zuten Capture eta Espace diseletan ez zetozela bat kutsadura kopuru errealak eta homologazioan jasotakoak. Duela sei urte abiatutako prozesu horrek justiziaren ekinaldia eragin zuen 2017. urtean, eta, orain, berriz, Renaulten inputazioa iritsi da.

Sareko BERRIAzalea:

Irakurri berri duzun edukia eta antzekoak zure interesekoak badira, eskari bat egin nahi dizugu: Berria diruz babestea.

Zuk eta zure gisako sareko milaka irakurlek egindako ekarpenarekin, eduki gehiago eta hobeak sortuko ditugu. Eta, zuekin osatutako komunitateari esker, publizitateak eta erakundeen laguntzek bermatzen ez diguten bideragarritasuna lortuko dugu.

Euskarazko kazetaritza libre, ireki eta konprometitua eskaini nahi dizugu egunero; bizi zaren munduaren eta garaiaren berri ematen segitu.

Albiste gehiago

Hego Euskal Herriko langabezia tasa pandemia aurreko datuetara itzuli da

Imanol Magro Eizmendi

%8,78ko tasarekin amaitu zuen iaz; 2019. urteko azken neurketakoa baino datu hobea da. Emakumezkoen tasa gizonezkoena baino ia puntu bat txikiagoa da
<b>Artiacheko grebalariak, beren eskubideak aldarrikatzen.</b> ©LAB SINDIKATUA

Artiach, bi hilabetez borrokan

Miren Mujika Telleria

«Lan hitzarmen duin baten alde», azaroaren 22az geroztik greban daude Orozkoko Artiach galleta fabrikako langileak; erantzun bat espero dute, baina «oraindik ez da ezer mugitu»
<b>Langileak protestan, Euskaltelen zentro logistikoan.</b> ©ELA SINDIKATUA
Departamenduko zerbitzuak, ahateak hil eta zakarretara botatzen. ©BOB EDME

ELBk manifestazioa eginen du bihar hegazti hazleei babesa erakusteko

Ekhi Erremundegi Beloki - Joanes Etxebarria

Hegazti gripearen proban positibo eman ondotik, Beti Aitzina etxaldeko ahate guziak hil dituzte

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Izan BERRIAlaguna

Zure babes ekonomikoa ezinbestekoa zaigu euskarazko kazetaritza independente eta kalitatezkoa egiten segitzeko.