Albistea entzun

Garraoia

Bilboko portua, espero baino motelago

Lehen seihilekoan %6,6ko jaitsiera izan du, eta agintaritzak bi arrazoiri egotzi die: Petronorren geldialdiari eta zamaketarien grebaren ondorenari.

Kargaontzi bat zain, Bilboko portuan.
Kargaontzi bat zain, Bilboko portuan. Luis Jauregialtzo / FOKU Tamaina handiagoan ikusi

Imanol Magro Eizmendi -

2021eko uztailak 22

Bilboko portuak hilabeteak beharko ditu pandemia aurreko zenbakietara itzultzeko. Agintaritzak jakinarazi duenez, hori ez da aurten gertatuko eta 2022rako izatea espero du. Lehen seihilekoan 15,29 milioi tona zama mugitu dira portuan, pandemia aurreko azken urtean baino %6,6 gutxiago. Joera, halere, ona da eta ekaina eta uztailean erritmoa bizitu egin da, eta bigarren seihilekoan %10 inguru igotzea espero dute. Agintarien kalkuluen arabera, aurten 32,5 milioi tona zama mugituko dituzte guztira; 2019ko 35,4ak baino gutxiago.

Ricardo Barkala Bilboko portuko agintaritzako presidenteak aurtengo lehen seihilekoaren balantzea aurkeztu du, eta susperraldia motela izaten ari dela onartu. Zergatien azalpenean, erruaren zati handi bat zamaketariei egotzi die, ea iazko neguan haiek eginiko grebari: «Kalte handia egin zigun, eta erabaki ulertezin haren eragina nozitzen ari gara oraindik». Era berean kritikatu du oraindik ez dagoela haien jarduna arautuko duen lan marko orokorrik. Beste arrazoi handia Petronorren ekoizpen baxua da, hura baita portuko erabiltzaile handiena. Hark ekoizten du portuan mugitzen den zamaren erdia, eta Muskizen (Bizkaia) dituen bi findegietako bat geldirik dagoenez, asko nabaritzen da portuan.

Irakurle agurgarria:

Honaino iritsi zarenez, eskaera bat egin nahi dizugu: irakurtzen ari zaren edukia eta egunkaria babestea, konpromiso ekonomikoa hartuz. Publizitatea eta erakundeen diru-laguntzak ez dira nahikoa BERRIAren etorkizuna bermatzeko. Sarean eskaintzen dizugun edukia irakurtzen duzuen milaka irakurleek proiektuari ekarpena eginda, urrutira iritsiko ginateke.

Kazetaritza libre, ireki eta independentea egin nahi dugu euskaldunontzat. Euskaraz informatzea delako gure eginkizuna, eta zure eskubidea.Lagun gaitzazu bide horretan. Idatzi gurekin etorkizuna. Geroa zugan.

Martxelo Otamendi
BERRIAko zuzendaria

Izan zaitez BERRIAlaguna

Albiste gehiago

Landaben barruan, txapa tailerrean, ekoizten ari diren ibilgailuetako baten egitura. ©VW NAVARRA /

IRUÑEAN, ARGINDAR KONEXIOAREN ZAIN

Joxerra Senar

Ekain amaieran, bat-batean, VWek kargutik kendu zuen Emilio Saenz, eta mugimenduak kezka eragin du. Haatik, haren ordezkoaren soslaia seinale ona izan daiteke. Taldeko produkzio buru izana da Markus Haupt, eta haren helburua da Landaben auto elektrikoaren «eraldaketaren parte» izatea.

 ©Ekhilur kooperatiba

Ekhilur ordaintzeko sistema probatzen dabiltza Bilbon

Peru Azpillaga Diez - Bizkaiko Hitza

Zazpikaleetan jarri du martxan Ekhilur kooperatibak bere ordaintzeko sistema. Urtebeteko proba saioa izango da. Etorkizunean beste udalerri batzuetara hedatzea espero dute.

Nafarroan jada eska daitezke auto elektrikoa erosteko laguntza publikoak

Nafarroan jada eska daitezke auto elektrikoa erosteko laguntza publikoak

Iker Aranburu

Herritarrek zazpi mila eurotik gora jasoko dute auto zaharra txatarrera botaz gero. Ibilgailu elektrikoen salerosketa bikoiztu egin da aurten

Iruñeko Alde Zaharreko taberna baten barrualdea, maiatzaren 17an. Aste horretan baimendu zuten barruan kontsumitu ahal izatea. ©IÑIGO URIZ / FOKU

Familiek eta industriak bultzatuta, Nafarroako ekonomia %2,6 hazi da

Joxerra Senar

Iazko bigarren hiruhilekoarekin alderatuta, BPGa %18,5 handitu da urtebetean. Pandemiari aurre egiteko neurri gogorrenak leundu izanak eragina izan du jarduera ekonomikoan eta barne kontsumoan

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.