Albistea entzun

Hezkuntza

Bildarratzek Espainiako Hezkuntza Ministerioari eskatu dio «modu pausatuan» egiteko selektibitate berrirako trantsizioa

Eskumenen araberako trantsizioa eskatu dio Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak Pilar Alegriari. Hiru ikasturte erabili nahi ditu horretarako Espainiako Gobernuak.

Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburua eta Pilar Alegria Espainiako Hezkuntza eta Lanbide Heziketako ministroa, gaur goizean.
Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburua eta Pilar Alegria Espainiako Hezkuntza eta Lanbide Heziketako ministroa, gaur goizean. Irekia Tamaina handiagoan ikusi

Berria -

2022ko irailak 2

Unibertsitatera sartzeko proba aldatzeko asmoa iragarria du Espainiako Gobernuak. Hezkuntza Ministerioak uztailean aurkeztu zuen dekretuaren lehen zirriborroa, eta, horren arabera, erdira murriztuko dute azterketa kopurua, eta, ministerioaren esanetan, «konpetentzietan» oinarrituagoa egongo da. Hain justu, selektibitate berria eta haranzko trantsizioa gai zentraletako bat izan dute Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak eta Pilar Alegria Espainiako Hezkuntza eta Lanbide Heziketako ministroak gaur goizean izan duten bileran.

Selektibitatean egin asmo dituzten aldaketek «kezka» sortzen dutela aitortu du Bildarratzek bilera osteko agerraldian, baina zehaztu du Espainiako Gobernuko bere homologoarekin adostu duela prozesuan «eskutik» joatea. Halako «garrantzia» duen proposamen batek «aldez aurreko lana» eskatzen duela ohartarazi dio Bildarratzek Alegriari, eta beharrezkotzat jo du «eskumenen araberako ebaluazio eredu baterako trantsizioa» egitea. Hori, baina, «modu pausatuan eta arautuan» egiteko eskatu dio.

2026-2027ko ikasturtea jomugan

Selektibitate eredu berria 2026-2027ko ikasturtean indarrean sartzea nahi du Espainiako Gobernuak, baina «gradualki» egin nahi du trantsizioa, hurrengo ikasturtean hasita. Behin betiko hautaproba ezarri arte, sarbideko probak lau ariketa izango lituzke, eta bakoitzak %25 balioko luke. Lehenbizikoa ikasleek berek hautatutako modalitate baten azterketa izango litzateke. Bigarrena eta hirugarrena derrigorrezko bi ikasgairen azterketek osatuko lukete: Filosofiaren Historia eta Espainiako Historia. Laugarrena, berriz, heldutasunaren proba izango litzateke. Horretan, ikaslearen «analisi eta balorazio» gaitasuna aztertu nahi dute. Horretarako, dosier bat izango dute ikasleek, gai beraren inguruko dokumentuz osatutakoa. Ikasleek informazio hori aztertu beharko dute, eta askotariko galderak erantzun. Galderok gaztelaniaz, ikasle bakoitzak hautatutako atzerriko hizkuntzan eta eskualde bakoitzeko gaztelaniaz besteko hizkuntza ofizial batean egongo dira.

Trantsizio fasea igarota, «heldutasun probak» %75 balioko luke, derrigorrezko ikasgaien azterketen balioa bereganatuko bailuke. Ikasleak hautatutako modalitatearen azterketak, berriz, %25 balioko luke.

Selektibitateaz ez ezik, hezkuntza lege berriaz ere aritu dira Bildarratz eta Alegria; bereziki, eskola segregazioari aurre egiteko neurriez eta Hezkuntzako Euskal Zerbitzu Publikoaz. Halaber, irakaskuntzarako prestakuntzan egin nahi dituzten aldaketak elkarrekin koordinatuta bultzatuko dituztela adierazi du Jaurlaritzak. «Hezkuntza Sailak identifikatuak ditu bere ustez jorratu beharreko esparruak: hasierako prestakuntzarako sarbidea (graduak eta masterra), irakaskuntza gaitasunen eta funtzio publikorako sarbidearen inguruko hausnarketaren aldeko apustua egitea, eta irakaskuntza funtzioa betetzeko ebaluazio prozedurak bultzatzea», zehaztu du.

Sareko BERRIAzalea:

Udazkenean, BERRIAlagun egiteko pausoa eman dezazun, eskaintza bat egin nahi dizu BERRIAk. Herri baten kulturaren plaza da BERRIA. Kultur egitasmo, dinamika eta ekitaldi anitzen erakustoki. Euskal kulturaren inguruko informazioaren plaza handia. Azaroan eta abenduan, Euskaraldiak, Bertsolari Txapelketa Nagusiak eta Durangoko azokak hartuko dituzte, besteak beste, BERRIAren orrietako asko, paperean eta webgunean.

Albiste asko irakurriko dituzu, segur aski webgune honetan bertan. Eta eskari bat egin nahi dizugu: har ezazu konpromisoa irakurtzen duzunarekin. Irakurleen babes ekonomikoa funtsezkoa da BERRIAren etorkizuna ziurtatzeko.

Albiste gehiago

 ©Guillaume Fauveau

Antton Kurutxarri. «Aski indarrik ez dugu egin beharrekoa egiteko»

Olatz Silva Rodrigo

Euskararen Erakunde Publikoak irakaskuntzara bideratzen du indarraren zati handi bat. Lehendakariaren ustez, beste arlo batzuk jorratu beharko lituzkete.

Donostia ospitalea, artxiboko irudi batean. ©Andoni Canellada / Foku

Osakidetzaren «politika suizida» salatu dute Donostiako ESIko 30 bat zerbitzuburuk

Ion Orzaiz- Paulo Ostolaza

Gutun batean, osasun zerbitzu publikoaren zuzendaritzaren dimisioa eskatu dute, zentzugabeko kudeaketarengatik, eta «sektarismoa eta trakeskeria» leporatu diote.

 ©ARITZ LOIOLA / FOKU

ERAGILE, EGILE ETA ORDEZKARI

Julen Aperrribai

Duela 25 urte sortu zuten Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua, euskararen normalizazio prozesua bizkortzeko eta euskalgintzako erakundeak bateratzeko. Hizkuntza politiketara begirako akordio sozial zabalak, plangintzak eta proposamen zehatzak eragiteko gaitasuna izan du hasieratik. Adostasunok galgatu egin dira sarritan pauso berean: maila sozialetik maila politikora eramateko unean.
 ©ARITZ LOIOLA / FOKU

«Adostasun politikoek edukia behar dute; ez gaude argazkien garaian»

Maite Asensio Lozano

Lema uztera doala, azken urteetan egindako aurrerapausoak gogoratu ditu, baina aitortu du arazo batzuk «kronifikatzen» ari direla. Hartara, hizkuntza politika «sendoak» eskatu ditu.

Astekaria

Asteko gai hautatuekin osatutako albiste buletina. Astelehenero, ezinbesteko erreportajeak, elkarrizketak, iritziak eta kronikak zure posta elektronikoan.

Iruzkinak kargatzen...