Sinadura lehenbailehen iristea nahi zuten langileek, eta betetzear da euren nahia: Efe agentziak baieztatu duenez, ondo bidean, ostiralean gauzatuko da Balenciaga ontziolaren salerosketa. Arabiar Emirerri Batuetako Abu Dhabi Ports taldeak eta Premier Marinek konpainiak 11,2 milioi euro ordainduko dituzte Zumaiako (Gipuzkoa) ontziolaren jabe bilakatzeko, eta esana dute egungo lanpostuei eutsiko diela.
Behin sinatuta, salerosketa egikaritzeko faltako den bakarra izango da zuzendaritzak langile batzordearekin akordioa ixtea eta Eusko Jaurlaritzaren emakidak lortzea. Eragiketa horiek, printzipioz, ez lukete arazo izan beharko, eta, hala, ontziolaren jabe bilakatuko da Safeen Drydock partzuergoa —Abu Dhabi Portsena da haren %51, eta Premier Marinerena %49—. Gutxi falta da, beraz, ontziolak aro berriari ekiteko.
21,5Balenciagaren zorra, milioi eurotan. Cofidesek 6,5 milioi euro barkatu zizkion arren, Balenciaga ontziolak 21,5 milioi euroren zorra du oraindik ere. Jabe berriek haren %30 ordaintzeko konpromisoa hartu dute, 7,1 milioi euro.
Donostiako Merkataritza Arloko lehen Epaitegiak irailean eman zion oniritzia eskaintza horri, baina langileek zuhurtziaz hartu zuten berria orduan, sinatu arte gauzak okerrera egiteko beldurra baitzuten. Urte asko daramatzate gora beherekin, promesa asko entzun dituzte bidean, eta ikasia dute lezioa.
Iazko abendutik hartzekodunen konkurtsoan da Balenciaga, eta 21,5 milioi euroren zorra du —Cofides sozietate publiko-pribatuak 15 milioitik 8,5 milioira murriztu zion zorra martxoan—. Jabe berriek haren %30 ordaintzeko konpromisoa hartu zuten, 7,1 milioi euro, baita langileei zor zaien zatia ere. Cofidesek Espainiako Ekonomia Ministerioaren funtsak kudeatzen ditu, eta hark zorraren zati bat barkatu izanak erraztu du inbertsoreen iritsiera.
Lana eta lanpostuak, bermatuta
Abu Dhabi Portsek eta Premier Marinek lanpostuak mantenduko dituztela hitz eman dute. 59 kontratu berrituko dituzte, tartean 55 urtetik gorako hamabost lagunenak, eta kanpoan geratuko diren bakarrak erreleboetan zebiltzan edo erretiroa hartzeko adina duten zazpi lagun izango dira. Enpresak beti izan ditu behin-behineko langile asko: lantalde finkoan ez dira sekula izan ehun baino gehiago, baina errentagarria zen garaietan, berrehun lagun inguruk egiten zuten lan han, eta seiehun lagun batera jardutera ere heldu izan dira.
Arabiar Emirerri Batuetako taldearen parte bilakatzeari esker, Balenciagan ez da lanik faltako. El Diario Vasco-ren arabera, jabe berriek hazteko asmoa erakutsi dute, eta epe luzerako asmoa duen proiektu industrial bat sortzekoa ere bai, Balenciaga Shipyard izenpean. Ez dute baztertu lantaldea handitzea ere.
Abu Dhabi Ports taldea erraldoia da, eta itsas nabigazioaren sektorean denetariko baliabideak biltzen ditu: terminalak ditu zenbait portutan, zona frankoak, gune logistikoak, zerbitzu digitalak... 50 herrialde baino gehiagotan jarduten du, eta 247 itsasontziren jabe da. Taldearen burua Mohamed Juma Al Shamisi enpresaburua da, aurrez Etihad Airwaysen administrazio batzordean aritutakoa, eta kapitalaren %75,4ren jabea, berriz, ADQ Arabiar Emirerri Batuetako funts subiranoa da. Besteak beste, 2023. urtean Pasaiako portuan (Gipuzkoa) jarduten duen Espainiako Noatum logistika enpresa erosi zuen, 700 milioi euroren truke.