Artaburu formako borroka kulturala, sinplea eta arrazionaltasunik gabeko esloganez betea, baina emozioetara bideratua, faxismoaren eta hurbiltzen ari den autoritarismoaren ezaugarri nagusia da. Faxismoak azken-aurrekoa azkenaren aurka jartzen duten kontsignak zabaltzen ditu sarean, langile esplotatua migratzaile prekarizatuaren aurka. Ezkertiarrak, atomizatuta nor bere egoa gizentzen eta lobotomizatuta faxismoaren agendagatik, jarraitzen du bere abstrakzio estrategiko-taktikoetan, kritikarik gabeko pertsonalismoak eta alderdikeriak estaltzen dituztenak. Beharrezko iraultza bare, inboluzio aktiboa; eta antolatzeko unea da, aurrea hartzeko eta joera autoritarioa eta gerrazalea iraultzeko.
Nazio Batuen Erakundea hiletarik gabe hil zen, edozein ebazpen geldiarazten zuten inperialismoaren betoetatik. Europako Batasuna ez da Europa sozial bat, armen Europa da, NATOren eta AEBen mende dagoena. NATOk Afrikan gerrak sortzeko eta europarren pribilegioei eusten dieten baliabideak lapurtzen jarraitzeko balio du. Mendebaldeko balioak desagertu egin ziren SESBeko kontraboterea desagertu zenean; ordutik, kapitalismoak ez du bere krudelkeria disimulatu beharrik. Mendebaldeko balioek eta haien komunikabideek urte eta erdi behar izan dute Gazan egunero telebistaz ematen den genozidioari izena jartzeko; aldi berean, Poliziak atxilotu eta tratu txarrak ematen dizkie hura salatzen duten kamisetak daramatzatenei. Telebista ikusten duen eta Gazako genozidioaren eguneroko lekuko den polizia horrek botere soziopatikoen aginduetara jarduten du; ez dira ordenaren indarrak, eufemismorik gabe, kapitalaren zerbitzura dauden gorputz errepresiboak dira, ez dezagun terminoa ahaztu, hitzek esanahi historikoa dutelako.
Migrazioa Iparralde eta Hegoalde Globalaren arteko kontraesanarekin lotuta dago, eta Sahel afrikarrean gertatzen ari dena ulertzen laguntzen digu. Errespetu osoz eta bere asmo ona aitortuz, Rufianek huts egin zuen berea ez zen diskurtso bat hartu zuenean. Beldurra edo delinkuentzia migrazioari lotzen dizkiogunean esanahien artikulazioaren bidez, aurreiritziak normalizatzen dituen kontakizun bat berraktibatzen dugu. Gertaera batzuk hautatzen ditugu, itxuraz, zentzuzko narratibarekin, eta, ondoren, aurreiritzia indartzen duten kasu isolatuak anplifikatzen ditugu, komunikazioko sikarioen laguntzarekin. Faxistaren diskurtso esparrua onartzen badugu, eztabaida galtzen dugu; segurtasunik ezaren eztabaida begirada faxista batekin onartuz gero, ordenatik, delinkuentziaren konponbidea kontrol sozial handiagoa, Polizia gehiago eta eskubide gutxiago izango dira. Horrek, gainera, segurtasun gabezia sortzen duten benetako datuak ikusezin bihurtzeko balio du, hala nola prekaritatea, etxebizitzaren eskuraezintasuna, krisi klimatikoari premiazko erantzuna emateko beharra, gerrako mentalitatea eta inbaditzen gaituen autoritarismoa. Beti egon dira beste batzuk; frankismoaren gosean, beren lurretatik kanporatzen zituztenak Kataluniako edo Euskal Herriko industriara etorri ziren, eta orduan ere esanahiak artikulatzen ziren beste batzuekin, beldurra uztartuz, eta haiek, azkenean, gu izan ginen.
Garrantzitsua da ezkerretik diskurtso propioa izatea, eta horretarako iturri ona da Franz Fanon psikiatra eta filosofoa, deskolonizazioa jorratzen duena, eta Condenados de la tierra liburuan kolonizatzailearen eta kolonizatuaren pentsamendua eta soziologia xehatzen ditu. Bere ekarpenetan begien bistakoa dena baino haratago doa. Has gaitezen balio unibertsalez hitz egiten, ez Mendebaldeko balioez, eta eraman ditzagun guztiak eskolara, baina hipokrisiarik gabe. Hitz egin dezagun migrazioaz, baina Hegoaldeko eta Iparraldeko lapurretaren barruan, hitz egin dezagun NATOren zentzuaz, ez geure burua defendatzeko, baizik eta Afrikako herrialdeetan lapurtzen jarraitzeko.
Franz Fanonen Condenados de la tierra liburua institutu guztietan irakurri beharko litzateke, modu kolektiboan, ez frankismoan doktrinatzeko otoitz egin genuen bezala, baizik eta bere testuak komentatzeko eta eztabaidatzeko eta ikasleen ekarpenekin integratzeko, Europako kolonoen eta hegoaldeko kolonizatuen begirada partekatuz. Praktika horrek balioko zuen arrazakeriaren aurkako antigorputzak inokulatzeko gure neuronetan.