Bilboko aireportuko ibilgailuek bioerregaia erabiliko dute hilabetez

Petronorrek Muskizko findegian ekoitzitako erregaiaren bidez ibiliko dira, proba gisara

Bilboko aireportuko langile bat, bioerregaia erabliko duten ibilgailuetako batekin, atzo goizean. BERRIA.
aitor biain
2023ko maiatzaren 24a
00:00
Entzun
Eskailerak, traktoreak, plataformak, maletak garraiatzeko zintak, bidaiariak lekualdatzeko autobusak... Bilboko aireportuko ibilgailu batzuk bioerregaien bidez ibiliko dira aurrerantzean. Hegazkinei zerbitzua ematen dieten Iberia Airport Services konpainiako ibilgailuak izango dira. Atzo hasi ziren Petronorrek ekoitzitako erregai organikoa erabiltzen, eta hilabetez erabiliko dute, proba gisara.

Iberia Airport Servicesek bederatzi konpainiari ematen die zerbitzua Loiun, Iberia eta Vueling tartean. Bada, haren ibilgailu guztiek erabiliko dute erregai organikoa. Dieselaren ordez, Muskizko (Bizkaia) findegian —aireportutik 30 kilometrora— ekoitzitako erregaia erabiliko dute. Probak irauten duen artean, espero dute 12,5 tona CO2 inguru gutxiago isuriko dituztela atmosferara.

Petronorrek 5.000 litro erregai ekoitziko ditu guztira ibilgailu horientzat. Konpainiak 2019an ekin zion nekazaritzaren eta jaki industrialen hondakin organikoak erabiliz erregaia sortzeari—bioerregaia egiten, dena den, hogei urte baino gehiago darama—. 2025ean 1,3 milioi tona ekoizteko gaitasuna izatea espero du, eta bi milioi tona baino gehiago 2030ean, Europako ekoizlerik handiena bihurtzeraino.

Bioerregaia egiteko, zabor organikotik lortutako hondakinak erabiltzen ditu Petronorrek: landare olioak, animalia koipeak eta elikagaigintzan erabiltzen ez diren nekazaritza eta basogintza arloetako hondakinak, batez ere. Findegian tratatu egiten ditu, eta ibilgailuentzako erregai bilakatu.

Hegaldia abiapuntu

Petronorrek, Repsolek eta Iberiak elkarrekin jarri dute martxan egitasmoa. Konpainiek mugarritzat jo dute, eta adierazi dute aeronautika sektorea deskarbonizatzeko beste aurrerapauso bat dela. Hartara trantsizioa «modu eraginkorrean» egitea bermatuko dela uste dute. Izan ere, erronka handia izango du sektoreak hurrengo urteetan ildo horretan.

Konpainiek 2021ean sinatu zuten lankidetza hitzarmena, eta, hain zuzen ere, urte bereko azaroan Petronorrek ekoitzitako erregai organikoa erabili zuen hegazkin batek lehen aldiz. Bilbo eta Madril arteko hegaldia egin zuen Iberia konpainiako Airbus A320 Neo batek. Bioerregaia kerosenoarekin nahastu zuten orduan.

Erregai mota hori erabiliko duen lehena izango da Loiuko aireportua Euskal Herrian eta Espainian. Horrek «garrantzi handia» du, Jose Inazio ZudairePetronorreko kontseilari ordezkoaren ondokoak azaldu duenez. Haren hitzetan, agerian utziko du Muskizko findegiak erregai horiek ekoizteko duen «konpromisoa eta gaitasun industriala».

Erregai sintetikoen garrantzia nabarmendu du Carlos Suarez Repsoleko Mugikortasun zuzendariak ere, ezinbestekoak izango baitira garraio sektorearen deskarbonizazioa errazteko: «Erregai berriztagarriak garraioaren sektoreko CO2 isurpenak murrizten dituen soluzioa dira dagoeneko, eta guztiz bateragarria da gaur egungo parke mugikorrarekin eta erregaien banaketa azpiegiturekin, aldaketarik egin beharrik gabe».

Bada, Iberiak iragarri du 100 milioi euro baino gehiago inbertituko dituela hurrengo bi urteetan aireportuak karbono isurietan neutroak izan daitezen. Repsolekin egindako ituna egina du horretarako. Baita hegazkinek erabiliko duten erregai sintetikoak ekoizteko ere. Bi konpainiek espero dute 2025ean hastea horiek erabiltzen.
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.